Een voornaam die vertrouwen en ambitie weerspiegelt
We kennen iBike al een tijdje als vaste waarde in de fietswereld. Met 8 winkels in Antwerpen, Brasschaat, Berchem, Deurne, Ekeren en Wilrijk biedt iBike een one-stop-shop-ervaring voor en door fietsers. Naast alle mogelijke e-bikes en speed pedelecs, van bijna 20 merken, vind je er ook accessoires, onderhoudsproducten, verlichting, fietskledij en meer. Nadat iBike eerder dit jaar de handen in elkaar sloeg met D’Ieteren, bundelen de twee hun fietsactiviteiten voortaan als Lucien.
“Want iedereen kent Lucien en iedereen vertrouwt hem. Het is precies dat gevoel dat we aan onze klanten willen geven door hen beter te leren kennen en hen een betrouwbare en kwaliteitsvolle service te bieden. Lokale verankering en nabijheid zijn fundamentele principes van ons merk”, vertelt directeur Karl Lechat.
Verder bouwen op de succesformule
De herkenbare en simpele formule van iBike vloeit voort in Lucien: het is een verhaal van fietsers, voor fietsers. De medewerkers zijn zelf verzot op tweewielers: klaar om hun passie te delen en fietsers te soigneren.
Lucien vindt het wiel niet opnieuw uit, maar integreert de service van je vertrouwde fietswinkel en bouwt voort op de expertise en de knowhow. D’Ieteren brengt zijn ervaring inzake netwerkbeheer, marketing, financiering en digitalisering mee en zal toezien op de permanente vorming van de teams zodat de marktontwikkelingen op de voet kunnen gevolgd worden. Zo wil Lucien zowel online als in de verkooppunten een hoogwaardige service creëren met een menselijk karakter.
Terwijl de 8 iBike-locaties in en rond Antwerpen met hun vertrouwde team de service verder zetten, nemen ze geleidelijk aan de naam Lucien over. Later in mei 2022 zal de eerste grote Lucien-winkel in Brussel de deuren openen. Met een oppervlakte van 3.000 m2 huisvest die onder meer een eigen testbaan en een werkplaats van topniveau.